EN | SV |

 

Kalliojoogaa tai Viinijoogaa hyvinvointipäivien ohjelmaksi

Harmoniaa luonnon keskellä

Joogasta  saat uutta voimaa, kun ulkona ympärillä on metsä tai meri. Luonnon eri tuoksut ja äänet tekevät harjoituksesta tavallista antoisamman. Luonnossa opit rentoutumaan jatkuvasti muuttuvien äänien ja kelien keskellä ja näin pystyt rentoutumaan halutessasi missä vain.

Joogahengitys

Tietoinen hengittäminen on olennainen osa joogaa. Syvä palleahengitys aktivoi parasympaattista hermostoa, jolloin syke laskee ja stressi vähenee. Raikas ulkoilma tekee hengittämisestä helppoa ja näin koko joogaharjoituksesta luontevaa.

Tasapaino ja asanat

Jooga kehittää myös tasapainoa ja ulkona erilaisissa maastoissa liikkeisiin saadaan mukavasti lisää haastetta.  Oman henkisen ja fyysisen balanssin löytäminen epävakaalla alustalla ulkomaailman menosta häiriintymättä tekee joogaharjoituksesta entistä palkitsevamman, virkistävämmän ja hauskemman.

Jooga-asana maisemakalliolla

Puhdas saaristoilma ja kalliojooga

Ulkoilulla on tutkimusten mukaan monia terveysvaikutuksia, joista esimerkiksi mielialan kohoamisen voi jokainen tuntea lähes välittömästi ulos astuessaan. On näyttöä siitä, että ulkona aktiivisesti liikkuvien kokemus urheilusta on huomattavasti positiivisempi kuin sisällä urheilevien. Joogatessasi metsässä tai merenrannalla saat sekä joogan että ulkoilun hyödyt kertaheitolla.

Itsetuntemusta joogan avulla

Jooga on menetelmä, jonka avulla oppii tuntemaan ja kehittämään itseään ja harjoituksilla voi edistää hyvää terveyttä. Joogan avulla tähdätään ihmisen henkiseen kasvuun ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Sana YOGA on sanskritin kieltä ja merkitsee yhteyttä. Tällä tarkoitetaan yhteyttä omaan kehoon, mieleen ja hengitykseen sekä sosiaalista yhteyttä muihin ihmisiin.

Kohti levollista mieltä

Joogaharjoituksissa löytyy levollinen mieli ja tasapainoinen keho. Kun on sopusoinnussa itsensä kanssa, heijastuu se myös ihmissuhteisiin.

Joogaharjoituksia voi tehdä omasta kunnosta, iästä tai fyysisestä rakenteesta riippumatta. Joogassa keho ja mieli rentoutuu ja lisäksi se lisää fyysistä kuntoa tai tuo lievitystä joihinkin vaivoihin.

Kehon ja mielen yhteys

Mieli ja keho reagoi pieneenkin mielen liikkeeseen ja mieli heijastelee kehon olotilaa. Harjoituksilla voidaan saavuttaa fyysinen tasapaino, joka vie kohti mielen tasapainoa.  Mielen, kehon ja hengityksen avulla saatetaan tasapaino ja sopusointu. Joogaharjoituksilla voi edistää ja vaalia myös hyvää terveyttä. Oman kehon tasapainon tila merkitsee hyvää vastustuskykyä.

Lähetä


Webdesign, Social media & Marketing
Codeberry Finland